02 tammikuuta 2018

Tervetuloa ARKI

No ihan vielä ei arki kunnolla käynnisty, sillä koulu ja kerho alkaa vasta ensi viikolla, mutta nyt mä jo täällä fiilistelen ihan tosissaan sen oikean arjen alkamista. Mä en tykkää sitte vähääkään näistä juhlapyhistä ynnä muista ylimääräisistä ryyppäjäisistä. Anteeksi karkea ilmaisu, mutta sellaisiksi ne juhlapyhät tuntuu muuttuneen monen osalta... Ylimääräinen vapaa= ylimääräinen kännäyspäivä
No näin ei onneksi oo mun kohdalla eikä tule koskaan olemaankaan.

Se mistä mä nautin on se tavallinen arki (kun saa aikatauluttaa ja pitää jokaisen langan käsissään, organisoida...) Hullultahan se kuulostaa, mutta tässä tapauksessa oon enemmän kuin mielelläni hullu.

Tälle vuodelle en taaskaan mitään uuden vuoden lupauksia tehnyt.
Tosin oman minän remontin aloitin jo tuossa kovasti ennen vuoden vaihdetta.
Ensimmäinen remontoitava kohde on mun ruokavalio. Minähän oon tunnettu siitä, että varsinkin kun stressit pukkaa päälle, mä oikeesti unohdan syödä! Toisin sanoen se näläntunne kaikkoaa kuin tuhka tuuleen ja järki ei stressatessa niin paljoa sano, että tajuaisin syödä tarpeeksi. Syön näissä tapauksissa just sen verran, että tolkuissaan pysyn... Viisasta? No kaikkea muuta...
Nyt siis tietoisesti kiinnitän huomiota siihen, että A) muistan syödä ja B) kiinnitän huomiota siihen MITÄ sinne suuhuni tungen. Ruokarytmin hakemisella siis on aloitettu ja kyllä se tästä pikkuhiljaa alkaa taas löytymään ja vireystasotkin on nousseet jo ihan kiitettävästi. Riittävä veden juonti on muuten kans yks asia, johon täytyy jatkossa kiinnittää enemmän huomiota. Sekin on tupannut jäädä taas... Täytynee tännekkin koittaa päivittää tämän pikku remontin edistymistä, silloin ehkä tulee vielä tarkemmin laiteltua ylös mitä syö ja milloin... Mä varmaan tarttisin jonku ravintovalmentajan tekemään mulle ihan oikean ruokavalion :D



Tänään otin ja "siivosin" joulun jo pois ja ai että nyt on hyvä mieli kun ylimääräistä krääsää on heti huomattavasti vähemmän jokapaikassa. Mua jotenkin aina alkaa ahdistamaan se tavaran (koristeiden) paljous ja kodin "levottomuus". No nyt ei ahdista enää sekään. Lapset oli mulla loistavana apuna ja nyt on kotikin sitten arjen aloitus kunnossa. Kovasti lapset on jo kyselleet, että koska pääsevät kouluun/kerhoon, no ensi maanantaina sitten aloitellaan taas nekin, onneksi! Kalenteri näyttää tälle kuulle vielä kovin tyhjältä, mutta eiköhän se siitä täyty taas ihan normaaliin tapaan kun kaikki ylimääräisetkin menot varmistuu.

Onko siellä muita, jotka jo oottaa innolla oikean arjen alkamista vai ollaanko siellä ihan loma moodissa vielä?








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Piristä päivääni jättämällä kiva kommentti :)